Des de fa uns anys, a través del departament de llengües, a la secundària es dediquen un mínim de dues hores a la la setmana a llegir a classe, tan en català com en castellà. L’objectiu és fomentar la lectura entre els adolescents.
El mètode pedagògic varia segons els cursos i els docents. Es combina la lectura en veu alta amb lectures autònomes, en silenci o grupals. Es treballa també l’ús del diccionari i la recerca de paraules i expressions desconegudes, descobrint als estudiants nous conceptes, expressions o frases fetes.
A més, es realitzen activitats de reflexió i debats sobre temàtiques que apareixen en els llibres. També és realitzen escenificacions a classe que permeten treballar la psicologia dels personatges i, especialment, l’empatia històrica (en cas de llibres de caire històric), una tasca que permet estimular la consciència dels joves en aquest món tan complex.
Està previst a curt termini l’elaboració d’un pla lector específic de l’ESO que aglutini totes les dinàmiques pedagògiques per fomentar el gust per la lectura entre els adolescents.
