Les festes de Nadal ja han acabat i tothom ha tornat a l’escola. Aules, passadissos, menjador i patis tornen a ser la nostra segona llar. Però, a l’hora de l’esbarjo, els nens i nenes d’Infantil i Cicle Inicial, s’han trobat un espai ben diferent: un tros de pati transformat.
La nova graderia, amb forma d’amfiteatre angular, està feta de fusta i complementa aquells canvis amb els quals s’havia començat el curs. Així, la naturalització del pati opta per introduir elements com la fusta, la terra, les plantes, l’hort, etc. en el dia a dia dels infants.
Percebre el món que ens envolta, entrant en interacció amb la natura, ajuda a desenvolupar la consciència de l’entorn des de la individualitat, és a dir, des de les habilitats pròpies, i des de la relació amb els altres. Així, de mica en mica, el pati es va convertint en un indret de descoberta que possibilita el joc motriu, el joc imaginatiu i, en definitiva, l’aprenentatge.
Ara, les grades donen entrada al pati interior tot canviant tant la perspectiva visual com la perspectiva simbòlica. D’altra banda, el racó ens permet seure, observar, conversar…
La primera avaluació està feta: va ser expressada pels mateixos alumnes el dia del primer contacte: “Ohhh!”.