Alumnes de 4t ESO han realitzat, durant aquestes últimes setmanes, el taller de Cine Base de l’ESCAC.
Aquest taller està emmarcat a la matèria optativa de Visual i Plàstica de 4t ESO i l’han dut a terme un total de 12 alumnes de 4t ESO B i 18 alumnes de 4t ESO A els dies 25, 26 i 27 de gener (4ESOA) i l’1, 2 i 3 de febrer (4ESOB).
El taller està organitzat per l’ESCAC Escola Superior de Cinema i Audiovisual de Catalunya adscrita a la Universitat de Barcelona . Aquesta escola és coneguda per l’èxit de molts dels seus exalumnes, premis Goya, Oscars… Cine Base és la secció de l’ESCAC dedicada a la divulgació del cinema i la cultura audiovisual a les escoles.
Nosaltres, en concret, hem fet un taller intensiu de 3 dies anomenat Narrativa Audiovisual i el producte final d’aquest taller ha estat un curtmetratge en format documental. Els objectius d’aquesta activitat són:
– Aproximar els alumnes a les tècniques de narrativa audiovisual documental mitjançant la realització de pràctiques de narrativa audiovisual.
– Fer que els alumnes observin i investiguin sobre el seu entorn i s’acostin a les problemàtiques del seu dia a dia.
El projecte connecta amb parts del curriculum de ViP, CCSS, TEC i Llengua.