Cada mes de novembre, celebrem  tots junts  a l’escola la setmana de la ciència. L’objectiu fonamental és despertar i potenciar l’interès dels nostres alumnes per la ciència i la tecnologia. Per facilitar la participació de l’alumnat i de les famílies hem organitzat un munt d’activitats on  els autèntics protagonistes seran les nenes, nens i les seves famílies.

Durant la setmana gaudirem de tota una sèrie de tallers, tant a dins com fora de l’escola, amb diferents temàtiques científiques.

La nostra participació a nivell de Sitges és molt destacada i aportem 6 parades científiques.

Estem segurs que serà una gran setmana on la ciència estarà  a l’abast de tothom. 

COM VA SORGIR? COM HO FEM PER DESPERTAR TALENT CIENTÍFIC?

La setmana de la Ciència va sorgir a la nostra Escola fa uns quants anys amb la idea de compartir la passió per la ciència i va acabar esdevenint un  acte local i comarcal.

La nostra escola sempre ha participat d’una manera molt destacada.

Per despertar el talent científic,  intentem que formi part del dia a dia i així connectar Ciència amb la realitat quotidiana.

VEURE IMATGES

A Infantil i Cicle Inicial, han pogut gaudir amb experiments que han aportat algunes famílies, tot compartint moments de connexió entre casa i escola.

I3

  • Activitats que potencien la descoberta de materials fent ús dels sentits. L’acció ajuda a transformar els materials i se’n pren consciència gràcies a la manipulació i a l’observació i a l’explicació d’allò que ha passat.

I4

  • Les famílies aporten una visió científica amb experiments que fomenten la curiositat i la resolució de petits reptes. Les activitats ajuden a situar-nos en el món científic gràcies a l’ajuda de preguntes: “Què farem? Què pensem que passarà? Què ha passat?

I5

  • Les activitats fomenten la sorpresa i admiració per fenòmens que mai s’han observat. Així, es comença  a parar més atenció al món que ens envolta i s’inicia la necessitat de diferenciar el món científic del món fantàstic. La ciència s’experimenta i la conversa amb els altres ajuda a estructurar el pensament.

1r

  • L’observació, l’experimentació, la manipulació de materials, el vocabulari conegut i el desconegut,… contribueixen a construir respostes i arguments que estructuren el pensament científic. A totes les preguntes, n’afegeixen una més: “Per què?”

2n

  • Les activitats tenen un títol, una història que ajudarà a desxifrar el que es veurà. La ciència agafa un caire d’argumentar, de desxifrar “que passaria si…” i, sobretot, d’explicar realitats, viscudes o de les quals n’hem sentit a parlar, a través de l’associació d’idees que ens aporta la manipulació d’un experiment.

3r

  • Experiments relacionats amb els sentits, ja que és un contingut curricular que va relacionat amb la IA que tot just comencem.
  • Recerca i exposició d’un invent i de científics i científiques. 
  • Presentem i treballant el mètode científic.

4T 

  • Experiments i activitats dinàmiques relacionades amb el temari de ciències naturals: la llum blanca i la seva descomposició: disc de Newton. La massa i el volum (l’aire pesa?, l’aire ocupa volum?). Estats de la matèria: sòlid, líquid i gas.

  • Experiments científics relacionats amb diferents temàtiques: electricitat, magnetisme, energia i forces. Cadascú es grava a casa de manera individual i comparteix el vídeo amb les mestres. Durant diverses tardes de la setmana visionem els vídeos i els comentem.

  • Experiments: refracció i reflexió de la llum. Al classroom troben les instruccions per fer els experiments. Han de portar-ho a la pràctica i omplir de forma individual un document amb fotos del seu experiment i reflexionar sobre què ha passat i investigar el per què.
  • Ciència al carrer: el matí del divendres 17 de novembre assistim a la Fragata i els alumnes de les escoles de Sitges ens expliquen diferents experiments.