La tardor ja ha arribat encara que no ho sembli, però de moment la natura continua deixant-nos elements que així ho indiquen: castanyes, fulles, branques, pinyes, fruits secs… Si fem un tomb per l’escola descobrirem diferents manifestacions artístiques que han fet servir aquests elements.

Aquest divendres, a més a més, tota l’escola ha celebrat la festa que pren el nom d’un dels fruits més observats: la castanya. Cada curs ha celebrat “La Castanyada” d’una manera diferenciada. A Infantil i a Cicle Inicial han rebut la Castanyera amb molta emoció. Han menjat les castanyes torrades i els panellets que van fer els dies previs. Les famílies han pogut participar ajudant en l’elaboració de panellets i, en el cas d’I3, fent un tall a les castanyes perquè no saltin al foc.

No podem obviar que aquesta festa coincideix amb la celebració de Halloween, cada vegada més present en la nostra societat. Així, també des d’anglès i arts&crafts han estat fent petites creacions que han penjat per les classes. Els més grans de l’escola han celebrat la festa tenint en compte les dues manifestacions culturals. És per això que, a 3r, han vist la pel·lícula de “Coco”, han pintat calaveres mexicanes, han escoltat el conte de Tots Sants i han menjat castanyes. Els de 4t han treballat el poema de “La castanyera” i han fet treballs manuals amb forma de bruixa. Tanmateix, a 5è, han creat un photocall per fer festa tot fent fotos i també han jugat a jocs de taula. Els més grans, els de 6è, han menjat castanyes i han jugat, però cal dir que, al matí, havien fet un esmorzar de “Castaween” amb entrepans dissenyats pels mateixos alumnes, que s’havien organitzat en grups cooperatius.

La vivència de la festa sempre té un motiu d’alegria, ens apropa als altres, ens fa part integrant de la cultura, ens ajuda a adquirir coneixements ancestrals i a saber organitzar-nos com a societat i, en definitiva, com a humanitat.