Els alumnes de 3r d’ESO realitzen durant aquest mes de maig un Itinerari d’Aprenentatge (IA) sobre turisme sostenible a Sitges. Els estudiants, organitzats en equips cooperatius de tres o quatre membres, han d’investigar i analitzar si realment els grans punts turístics del municipi aposten per la sostenibilitat, i en cas contrari, presentar propostes perquè ho facin.

A més del treball a l’aula, que combina recerca, investigació i activitats de reflexió i diàleg, els alumnes han participat en una gimcana cultural pels carrers de Sitges i  han fet diverses visites a llocs i establiments turístics de la població. Concretament han visitat l’hotel MIM; el Centre d’Interpretació de la Malvasia (CIM); Can Milà i els Jardins de Terramar (veure imatges a continuació), on diversos experts els han explicat les mesures que han pres per ser més sostenibles.

Finalment, els estudiants també han preparat i realitzat un centenar d’enquestes en anglès a turistes per tal de comprovar com valoren l’oferta turística de Sitges. Totes les dades extretes en aquestes fonts primàries s’analitzaran i es tractaran a classe de Matemàtiques per tal de completar la investigació.

Com a producte final, cada grup d’alumnes de tercer de secundària haurà de crear una web, un podcast o una revista que haurà de presentar davant la resta de classe.  

Projecte conjunt de diverses assignatures

Aquest Itinerari d’Aprenentatge (IA) s’emmarca dins del currículum de la matèria de Geografia i Història, però compta també amb el recolzament i expertesa dels docents de català, anglès i matemàtiques. De fet, l’avaluació d’aquest tercer trimestre d’aquestes matèries comptarà amb notes extretes d’aquest treball cooperatiu.

Es tracta d’un projecte interdisciplinari que fonamenta el Treball Cooperatiu (TC) i l’Aprenentatge basat en Bones Preguntes (ABP) i que posa l’alumne al centre del procés d’ensenyament i aprenentatge. Passa d’una estructura individualista a una estructura més flexible i oberta. Forma part del projecte SUMMEM.