Durant dues setmanes, l’alumnat d’i4 a 1r de Batxillerat realitza diferents activitats convivencials, per enfortir el sentiment de pertinença al grup , enfortir les relacions i augmentar el coneixement entre totes i tots. La cohesió i la coneixença són uns pilars fonamentals de la nostra Escola.

Podeu veure un tast de les imatges en els àlbums que adjuntem

Pregunteu a les vostres filles i fills totes les activitats que han fet !

Un repte s’esdevé, sens dubte, quan a Infantil nenes i nens experimenten les vivències de les colònies. Saber organitzar i gestionar les seves coses i trobar l’equilibri emocional quan la família no hi és, suposa un gran estímul per acceptar que es fan grans. A més l’experiència s’anima gràcies a la companyia dels altres i la il·lusió de trobar-se en un espai diferent.

I4 i I5 van passar dos dies a “El Pinar” (Canyelles) on van poder gaudir fent jocs al voltant d’un mateix centre d’interès: “L’Escola d’Astronomia”.

VEURE IMATGES COLÒNIES i4 – i5

Marxar de colònies continua essent un repte per a les classes de primer. Dormir una nit fora de casa en una llitera ben a prop de les companyes i companys, xiuxiuejant emocions que fan riure fluixet per fer veure que ja no som desperts… Tot plegat és fascinant, una experiència per créixer més units.

A la Roca del Vallès, hi ha Can Montcau on nenes i nens han gaudit de la natura i han fet activitats relacionades amb “La Castanyada” i la muntanya. Així doncs, han elaborat panellets i bosses d’olor amb herbes aromàtiques.

VEURE IMATGES COLÒNIES 1r de PRIMÀRIA

Les nenes i nens de segon han compartit Can Montcau amb els petits del Cicle Inicial. L’escena no és nova, a canvi de convertir-se en una vivència més intensa, ja que els companys i companyes comencen a esdevenir veritables amistats. Així, les colònies suposen un temps i un espai únics per poder gaudir de la natura, de les relacions i de la imaginació en el joc. Les experiències ens connecten amb les nostres emocions tot teixint la imatge que tenim de nosaltres mateixos/es, no des del mirall, sinó des de l’essència del sentir.

Dues de les experiències viscudes han estat l’elaboració de most a partir de trepitjar el raïm i un itinerari per camins naturals.

VEURE IMATGES COLÒNIES 2n PRIMÀRIA

Santa Maria de Palautordera ha estat l’escenari de les colònies de tercer, quart i cinquè. Concretament, la casa de “La Granja” ha proporcionat una estada divertida per a nens i nenes que es troben en una etapa important plena de curiositat per experimentar i de vivències plenes de gaudi. El cos s’enforteix i la vida social s’expandeix. Així, anar de colònies no és una excusa, sinó allò que ens motiva a sortir del nostre rol diari per a identificar-nos amb altres possibilitats de fer i de ser.

Els de tercer van fer activitats a l’aire lliure (tirar-se per tobogans, excursions a la muntanya, construir cabanes), van assistir a tallers per a fer galetes i van participar en jocs cooperatius que van ajudar a consolidar el vincle entre les dues classes.

Les classes de quart també van participar en un circuit de confiança on, sense mirar, havien de deixar-se guiar per un company/a. D’altra banda, van descobrir realitats dels animals de granja.

Els de cinquè també van gaudir de l’experiència en un entorn idíl·lic, tot connectant amb l’entorn i amb els companys i companyes.

VEURE IMATGES COLÒNIES 3r de PRIMÀRIA
VEURE IMATGES COLÒNIES 4t de PRIMÀRIA
VEURE IMATGES COLÒNIES 5è de PRIMÀRIA
VEURE IMATGES JORNADA CONVIVENCIAL de 6è de PRIMÀRIA

Els més grans de la primària van reservar el moment de les colònies per acomiadar el curs, però, mentrestant, van gaudir d’una jornada de convivència. El dia va començar a l’escola on van expressar els aspectes positius que observen de cadascú amb la posterior valoració d’allò que havien rebut de les companyes i companys. Més tard, es van adreçar a la Plaça Catalunya on van participar de jocs de confiança que alhora ajudaven a desenvolupar emocions més properes.

VEURE IMATGES COLÒNIES de 1r d’ESO
VEURE IMATGES COLÒNIES de 2n d’ESO