Els alumnes de 3r d’ESO han realitzat durant la primera setmana d’aquest mes de març un projecte d’educació ambiental a Sitges. L’activitat, emmarcada en l’àmbit social i de valors del centre, estava dividida en tres fases.

El primer dia, l’alumnat de l’Escola Pia va rebre la visita d’una educadora de l’associació Biosfera-Associació d’Educació Ambiental, que va oferir una xerrada molt pedagògica a l’escola sobre les espècies exòtiques invasores dels nostres ecosistemes naturals.

El mosquit tigre o la planta l’ungla de gat (molt habitual en jardins particulars), són dos dels exemples d’insectes i plantacions forans que han acabat implantant-se a diversos punts de Catalunya, substituint la fauna i la flora autòctona.

Retirem quatre tonelades de planta invasora com a voluntaris

Per tal de veure en directe com afecta aquesta invasió, els alumnes van participar en una jornada d’eradicació, precisament d’ungla de gat, a la zona de l’Aiguadolç. Entre tots van recollir entre tres i quatre tonelades d’aquesta planta de flor lilosa originària de Sud-Àfrica, una xifra espectacular que va que l’entitat felicités la tasca dels nois i noies.

Finalment, el projecte va finalitzar amb una tercera sessió també pel nucli de Sitges. En aquest cas, els joves de 3r d’ESO van fer una sortida per les platges de la població junt amb un expert de l’entitat Biodiversitat Sitges.

Durant el passeig, el representant de l’associació va explicar les diverses problemàtiques a les que s’enfronten els ecosistemes marins de la nostra comarca. També va detallar tots els projectes actuals relacionats amb la recuperació de la biodiversitat marina i la preservació dels medis litorals. La sortida es va tancar amb una visita al Centre d’Estudis del Mar (CEM) que va encantar als estudiants.