En el Bondia d’avui volem parlar-vos de la Nona i dels herois peluts de quatre potes. La Nona, no és un gos qualsevol, no té poders màgics ni curatius en sí mateixos però  és un estímul multisensorial i interactiu capaç de facilitar la comunicació, crear emocions, conductes i aprenentatges. Darrere la Nona, hi ha una mestra que en té cura a casa seva, vetlla pel seu estat de salut físic i mental i l’entrena perquè pugui estar entre nosaltres a l’escola. Elles dues planifiquen sessions plegades per poder treballar diferents aspectes.

Des de l’àrea emocional, en sessions individuals o de parelles, es treballa  la identificació  i expressió d’ emocions, la millora en el control d’impulsos, la disminució dels nivells d’ansietat, entre d’altres. També treballem les relacions socials (establir relacions amb els altres, resoldre conflictes, establir vincles afectius, l’angoixa, el dol, etc). I des de l’àrea motriu, es reforça especialment la psicomotricitat fina.

Destaquem positivament el reforç de l’autoestima dels alumnes a partir de les sessions amb la Nona. Els nens i nenes volen comunicar-se amb ella, li expliquen coses i la seva motivació per fer les tasques augmenta significativament. Els agrada que la Nona els escolti llegir, i troben en ella una oient perfecte. A vegades, una senzilla carícia és suficent per calmar les emocions o el premi de pentinar-la després d’haver fet una bona feina a l’aula.

Les sessions amb la Nona, acostumen a tenir  tres parts:

-la salutació

-l’activitat

-la part final on la raspatllen ,  li donen un premi i s’acomiaden.

Us en deixem unes fotografies perquè la coneixeu una miqueta més. També us proposem el visionat d’aquest vídeo, que ens aproparà a aquests  herois peluts de quatre potes que són una ajuda molt valuosa per a moltes persones. A tots ells, dediquem aquest Bondia!