Un tast de les Convivències a Pineta de 1r, 2n  i 3r d’ESO

/, Cooperem, DIES, Entorn, Relació Entorn/Un tast de les Convivències a Pineta de 1r, 2n  i 3r d’ESO

Des del passat dia 2 d’octubre, i fins divendres 5, la casa de Colònies Jordi Turull s’ha omplert amb la visita de l’alumnat de 1r, 2n i 3r d’ESO de l’Escola Pia de Sitges. L’objectiu d’aquestes Convivències és fomentar la cohesió entre els grups, per això estan tenint lloc a principi de curs, un moment idoni perquè els companys es retrobin, es redescobreixin o es coneguin més a fons.

Un grup de monitors, molts d’ells exalumnes de la nostra escola, van engegar dimarts a la tarda les diverses activitats de cohesió per trencar el gel i fer una primera adaptació a l’entorn. A la nit van preparar un joc de nit que va aplegar tots els alumnes dels diferents cursos.

Dimecres al matí va ser el torn de fer canoes a l’embassament de Mediano. El bon temps va acompanyar l’alumnat de 1r i 2n d’ESO, que va haver de treballar de valent compartint embarcació de tres en tres. Mentrestant, els de 3r d’ESO van desenvolupar una activitat de cohesió amb els seus tutors i van fer un passeig pels voltants del riu Cinca.

Durant la tarda de dimecres es va celebrar una gimcana on els grups es van barrejar i van reconvertir-se en divuit equips que van haver de competir fent proves de diversa tipologia,  com ara acroesport (barreja d’acrobàcia i esport), el joc del telèfon amb mímica, malabars fent servir el dapo, el joc dels retrats, cursa de cremalleres o zumba amb música clàssica, entre d’altres. Totes les proves requerien posar en relleu la planificació de l’equip per assolir el repte proposat, el lideratge i la comunicació.

Avui dijous l’alumnat de 3r d’ESO dedica el matí a fer una caminada pels prats de La Larri i els de 2n i 1r fan una activitat de cohesió amb els tutors respectius i una passejada pels voltants de l’embassament de Pineta. A l’hora de dinar, pic-nic.

Dijous a la tarda serà el torn de fer canoes per als de 3r d’ESO. Aquests alumnes també ajudaran els monitors a preparar la festa de comiat de l’última nit de Convivències. I, finalment, divendres al matí, després de la darrera activitat de dimensió emocional amb els monitors, tots i totes tornaran cap a Sitges, de ben segur amb les butxaques plenes de companyonia, alegria i moltes coses per explicar.

2018-10-04T10:15:20+00:00 30 ESO, Cooperem, DIES, Entorn, Relació Entorn|

L’ESCOLA I TÚ

desembre 2018
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« nov.