Quin és el color carn ?

//Quin és el color carn ?

Davant d’aquesta pregunta, la majoria de la gent diu: rosa o taronja si la persona és de pell clara, o bé marró o negra si la persona és de pell fosca.

Avui, volem parlar-vos d’una proposta: Pintem els colors de la pell.  Els creadors de la idea, Ubuntuland, van voler deixar enrere l’expressió color carn com a sinònim de rosat clar, per obrir el ventall a la realitat social avui dia: una diversitat ètnica que han traduït en vuit tonalitats de colors.

El projecte Ubuntuland ( us enllacem la web per aquells que voleu saber-ne més i sobre el significat d’aquesta paraula) ha creat capses de 8 llapis amb els diversos colors de pell que existeixen. La idea és donar visibilitat a la diversitat ètnica a les escoles i a les pròpies famílies, i que tots els infants trobin un to que s’adeqüi al seu color.

Aquests llapis són eines pensades perquè els infants puguin trobar el seu color de pell particular, però també perquè, en pintar, els nens i nenes puguin reflectir la diversitat i que dibuixin persones de tots els colors.

L’objectiu de la proposta és donar visibilitat a la diversitat, recordant-nos el potencial de l’escola com a motor de canvi social. Volem una escola en la qual les diferències i la diversitat siguin vistes com a riquesa i inspiració, com un dels principals motors de canvi i pensem que visibilitzar a les aules la diversitat de colors, trets i cultures és clau per a la construcció de societats més justes.

Per parlar-ne  amb els nens i nenes, volem fer-vos tres propostes d’activitats segons l’edat dels vostres fills o les vostres preferències i , en acabar , un repte.

Llegir contes de l’Elmer, és parlar de coloraines. Aquest conte ens ajudarà a parlar amb els més petits d’aquesta temàtica.

David McKee és el creador del petit Elmer, un elefant alegre, simpàtic i generós que en lloc de tenir la pell grisa, la té de colors. Al principi, ser diferent no li agrada  i decideix pintar-se de gris com la resta de companys i aquests, a la vegada, s’adonen que l’Elmer gris no és tan optimista i alegre com l’Elmer de colors i tots estan més tristos i seriosos.

Aquí el teniu enllaçat en castellà i anglès.

Por cuatro esquinitas de nada:

Bonic conte per fer reflexionar als nens i nenes sobre la diferència i els prejudicis.

Swing of change:

Fantàstic curtmetratge  sobre el poder evocador i transformador de la música. Ambientat en la Nova York dels anys 30, època en la que s’ origina el swing i en la que existien grans conflictes racials. El curt explica  la història d’en Harry, un barber racista que canviarà la seva  actitud després de descobrir una trompeta màgica.

Aquest és el repte: Pintem cares!

Com que estem a casa, la proposta és online, us proposem si voleu pintar  aquestes cares amb els vostres fills i filles. Podeu demanar-los que les pintin de color carn. En funció de la seva resposta podeu anar treballant aquest valors esmentats tot pintant amb ells. L’activitat també es pot fer extensiva a pintar contes o fer dibuixos a casa.

Pintar cares

2020-06-01T07:16:03+00:00 00 General Escola|