/, Estil Propi/L’Escola Pia de Sitges, reconeguda com a Centre amb Projecte d’Innovació Pedagògica

L’Escola Pia de Sitges acaba de ser reconeguda pel Departament d’Educació com a Centre amb Projecte d’Innovació Pedagògica pel projecte SUMMEM. En paraules del propi Departament, aquesta iniciativa té la voluntat de “promoure, reconèixer i certificar els projectes d’innovació pedagògica impulsats des dels centres educatius per millorar la qualitat dels serveis que ofereixen contribuint a la millora del sistema educatiu”.

De fet, el projecte SUMMEM està emmarcat en tots els àmbits reconeguts d’innovació pedagògica: metodologies i recursos per a la millora de l’ensenyament i aprenentatge, organització i gestió educativa, i relació i cooperació amb la comunitat educativa i l’entorn. En paraules de Roger Soler, director pedagògic de Secundària i Batxillerat de l’Escola Pia de Sitges, «des de la implantació del SUMMEM, els nostres alumnes aprenen de manera més contextualitzada, significativa, interdisciplinar i competencial, ens relacionem d’una forma més individualitzada amb ells i amb les famílies; fins i tot hi ha hagut una evolució positiva a nivell d’organització interna de l’escola”.

Aquest reconeixement arriba en un moment molt oportú: “Nosaltres hem fet una reflexió pedagògica profunda, un canvi en el nostre projecte educatiu, i aquest reconeixement per part d’Educació posa en relleu la feina ben feta per part del professorat; també és un reconeixement a l’alumnat que està aprenent d’una altra manera amb uns resultats més que positius, i a les famílies, que han apostat per una escola que ara ha estat reconeguda. Tot i així, això només és un inici, un aval a un projecte que ens indica que anem pel bon camí i que encara hi ha molt a fer”, conclou Roger Soler.

Els centres que han optat a rebre aquesta distinció havien de complir alguns requisits, com ara que no haguessin estat certificats per cap programa d’innovació amb anterioritat, que el projecte estigués consolidat i que s’hagués desenvolupat segons les fases de la innovació pedagògica (disseny, implementació i consolidació) en un mínim de 3 cursos en els últims 5 cursos acadèmics.

2019-03-24T12:38:25+00:00 00 General Escola, Estil Propi|