L’Escola Pia de Sitges participa en el Dia de la Ciència al Carrer

/, Construïm coneixement, Entorn, Experimentem, Iniciativa, Relació Entorn/L’Escola Pia de Sitges participa en el Dia de la Ciència al Carrer

Milers de nens i nenes de Primària de tota la comarca van poder gaudir el passat dia 16 d’octubre del Dia de la Ciència al Carrer. I, com no podia ser d’una altra manera, la nostra Escola va ser-hi present duent a terme dos tallers de divulgació científica. En concret, els alumnes de primer i segon de Batxillerat de la modalitat de Ciències van preparar dos experiments: “Òptica: què podem fer amb la llum?” i  “Biologia: extracció d’ADN”. Aquests experiments formaven part del que els alumnes han estudiat durant el curs.

El Dia de la Ciència al Carrer és una activitat comarcal i multitudinària emmarcada en la 23a Setmana de la Ciència. Té com a objectiu explicar i divulgar la ciència, sobretot de fenòmens quotidians i de forma senzilla, a través de petits experiments científics. “En haver d’estar de cara al públic, els nostres alumnes no només aprenen a fer els experiments, sinó a saber-los explicar i comunicar. Un bon científic ha de ser també un bon comunicador, per saber explicar els seus resultats”, afirma Sílvia Pascual, cap del Departament de Ciències de la nostra Escola.

Per a la nostra escola aquesta jornada forma part, mai millor dit, del nostre ADN, ja que va ser un professor del nostre centre, ara jubilat, el Josep Coromines, qui va idear aquest dia. El que al principi van ser algunes paradetes al carrer Sant Isidre plenes d’experiments científics, va acabar transformant-se en l’actual format, passant a formar part d’una de les activitats que ofereix el Centre de Recursos Educatius del Garraf dins de la Setmana de la Ciència. El Josep Corominas, tot i que en aquesta ocasió no ha pogut assistir a la jornada, continua oferint la seva creativitat i el seu ajut als actuals professors de ciència del nostre centre per tal de dur a terme aquesta activitat.

Us deixem amb unes fotografies de l’esdeveniment i amb dos links també interessants:

Link al programa de Ràdio Maricel:

Link a la notícia de Ciencia en Acción:

L’ESCOLA I TÚ

desembre 2018
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« nov.