/, Estil Propi, Iniciativa, Tutoria/La trobada filosòfica Fem Àgora aplega a Sitges més de 350 alumnes de batxillerat de les Escoles Pies

Divendres 29 de març, l’Escola Pia de Sitges ha estat una de les seus on s’ha celebrat la 6a edició de la trobada filosòfica Fem Àgora. Es tracta d’una jornada on més de 1300 alumnes de 1r de batxillerat de les diferents Escoles Pies de Catalunya dediquen un matí a pensar i debatre sobre una qüestió d’interès filosòfic; en concret, l’edició d’enguany amb el títol L’altre/a. Like, per tant existeixo va proposar fer-los reflexionar sobre un tema que té una clara dimensió personal i social: com projectem la nostra identitat a través de les xarxes socials.

A primera hora del matí, els alumnes vinguts de les Escoles Pies de Sarrià, Sant Antoni, Igualada, Vilanova, Mataró i Nostra Senyora de Diputació van arribar a la nostra escola i, repartits en grups, van fer els debats filosòfics -dirigits i moderats per ells mateixos- en racons com ara la platja de Sant Sebastià, el Racó de la Calma i la platja de La Fragata. La trobada va finalitzar al Retiro, on va haver una actuació festiva.

Fem Àgora va sorgir, ara ja fa sis cursos, per una demanda dels diferents equips de delegats i delegades que van considerar convenient organitzar trobades conjuntes amb continguts filosòfics. En edicions anteriors del Fem Àgora hem adreçat la nostra mirada al sentit autèntic de la llibertat de decisió, al valor i als límits de la democràcia, als condicionants de ser protagonistes d’una revolució digital, a l’horitzó futur de l’ésser humà i a la superació dels prejudicis de gènere.

Aquesta iniciativa, organitzada pel professorat de filosofia, és una explícita invitació a l’alumnat de 1r de batxillerat a viure una jornada de reflexió diferent amb uns companys i companyes que no són els habituals. Una jornada on es pugui pensar críticament, compartir opinions, escoltar activament altres punts de vista. I fer-ho, a més, en un espai diferent a l’habitual, allà on va néixer la filosofia, a l’àgora pública.

2019-04-02T13:33:15+00:00 40 Batxillerat, Estil Propi, Iniciativa, Tutoria|