La Fragata acull el DENIP i la seva càpsula del temps

Vídeo

El 30 de gener se celebra el Dia Escolar de la No Violència i la Pau, en commemoració de l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi. Per aquest motiu, l’Escola Pia de Sitges i les altres dinou de l’Escola Pia de Catalunya organitzen cada any activitats diverses de reflexió sobre la pau i els drets humans en el nostre món. Enguany, les escoles pies han unificat criteris i durant el DENIP s’utilitzarà una càpsula del temps feta per cada escola per ficar-hi bons desitjos de pau i reflexions en diversos formats.

Enguany,  i com ja és tradicional, tot l’alumnat i professorat de l’Escola Pia de Sitges, a més de les famílies que van poder assistir-hi, a partir de les 11:00 del matí es va aplegar a la Fragata. L’acte va començar amb una cançó interpretada amb flauta per part dels alumnes de 1r d’ESO. A continuació, el regidor d’Ensenyament de Sitges, Eduard Torrado, va fer el seu parlament, destacant que “és un dia per reflexionar i vosaltres sou els que millor podeu lluitar contra l’odi i la violència, teniu d’exemple l’amor de les vostres famílies, els professorat i els companys”. Per la seva banda, el director de l’escola, Ramon Beringues, va voler posar de manifest que “el DENIP ha de servir-nos per reflexionar i actuar, l’hauríem de celebrar cada dia”.

Després dels parlaments, els voluntaris del Mou-te, alumnes de batxillerat, van llegir el manifest que contenia un ferm desig de “viure un món sense conflictes bèl·lics, ple d’oportunitats per a tothom, sense violència de gènere i amb llibertat d’expressió”. La cançó de Txarango “Tant de bo” va ser interpretada per un conjunt d’alumnes de totes les etapes educatives i, tot seguit, representants de tots els cursos des d’infantil fins a batxillerat, van anar explicant quina era la seva aportació a la càpsula del temps. Aquesta aportació es va materialitzar en forma de murals, reflexions escrites, poemes, mapes de conflictes bèl·lics, lletres versionades de cançons i vídeos diversos. L’alumnat de 4r i 5è de primària va posar el punt i final amb la interpretació del tema “Mirall de pau”.

La càpsula del temps quedarà guardada a l’escola durant els propers 5 anys. L’any 2024 serà oberta i es treballaran les idees que s’hi van guardar, comparant-les amb la situació real del moment.

L’ESCOLA I TÚ

març 2019
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« febr.