Dia Internacional sense soroll.

/, Relació Entorn/Dia Internacional sense soroll.

Dimecres 29 d’abril, Dia Internacional sense soroll.

Amb aquest dia, que se celebra l’últim dimecres d’abril de cada any, es pretén conscienciar sobre la necessitat de promoure la preservació de l’ambient acústic a nivell internacional, la bona salut auditiva i sobre les molèsties i efectes perjudicials que el soroll genera i té per a la salut.

La celebració d’aquest dia prové d’una iniciativa del Center for Hearing and Communication (CHC), que, l’any 1996, va establir aquest esdeveniment anual per sensibilitzar i encoratjar la població a fer alguna cosa respecte del soroll i de la contaminació acústica que afecta el nostre dia a dia.

Enguany, degut a la situació que vivim, s’ha cancel·lat la Setmana sense Soroll 2020, però de tota manera, us volem proposar un joc que podeu fer des de casa, tal i com haguéssim fet a l’escola presencial  per poder fer conscient l’alumnat i  reflexionar-ne posteriorment.

1. Baixeu-vos una aplicació de sonòmetre.

Mireu aquest termòmetre del soroll per veure de què estem parlant en decibels.

3.Feu el vostre propi termòmetre del soroll o imprimiu  aquest.

4. Feu diferents lectures amb l’ aplicació i les aneu col·locant en el termòmetre. Us proposem:

• Xiuxiueig
  • Conversa
  • Arrosseguem una cadira
  • Fem un crit: 1 persona, dues persones, 3 o més persones
  • Algun veí posa la música mol alta durant el confinament? Fes la mesura!
  • I també podem fer una comparació: mesurem el soroll del nostre carrer ara en temps de confinament i el mesurem quan aquest confinament hagi acabat. Veiem la diferència?
  • I tot allò que se us acudeixi!!!

Per aconseguir un nivell adequat de confort acústic, el so que fem o rebem no hauria d’ estar per sobre dels 55/60 dB A (decibels). En aquest quadre  mostra en decibels aproximats algunes situacions sonores de la vida quotidiana, així com les seves conseqüències per a la salut.

2020-04-29T07:39:36+00:00 00 General Escola, Relació Entorn|