Comença l’itinerari de servei comunitari de 4t d’ESO, “Activa’t, activa’ls”

/, Cooperem, Iniciativa, Relació Entorn/Comença l’itinerari de servei comunitari de 4t d’ESO, “Activa’t, activa’ls”

Des de dilluns 6 de maig, i al llarg de dues setmanes, l’alumnat de 4t d’ESO estarà immers en un nou itinerari d’aprenentge de prestació de servei comunitari. Si bé la nostra escola fa molts anys que col·labora a través del voluntariat amb la residència Les Magnòlies, el centre de dia L’Aplec i la residència Hospital de Sant Joan Baptista, en aquest nou projecte els productes finals estaran dissenyats per millorar el dia a dia dels avis i àvies usuaris d’aquests centres.

Per iniciar l’itinerari, i per entendre bé els diferents tipus de serveis comunitaris que es poden dur a terme, els alumnes de 4t d’ESO van assistir a una taula rodona que va comptar amb la participació de Ricard Rodríguez, del cos de Bombers Voluntaris de Sitges, Bàrbara Esteve, representant de l’associació Més que surf, i Sandra Villagonga, de Tots junts correm (i mestra de la nostra escola).

A continuació, els responsables dels tres centres geriàtrics amb qui l’escola col·labora van fer el llançament de la tasca final: tot explicant les necessitats reals dels usuaris de les residències i centres de dia, van demanar a l’alumnat que dissenyessin productes diversos que servissin per millorar les seves capacitats cognitives i psicomotrius, com ara jocs de taula, rutines d’exercicis i algun plafó comunicatiu per als avis que no es poden comunicar oralment.

Gemma Añaños, metgessa del Consorci Sanitari del Garraf, especialitzada en geriatria, també va ser present en una xerrada en què va explicar el procés d’envelliment i la rellevant tasca que es desenvolupa des de les residències.

Per la seva banda, els alumnes de 4t es mostren molt satisfets amb el repte. “Té sentit fer aquest itinerari perquè els avis utilitzaran el que nosaltres fem”, comenta l’alumna Aina Ros. “És molt motivador saber que allò que dissenyes i desenvolupes servirà realment per a millorar la vida de les persones”, afirma Inés Torrente.

2019-05-11T19:33:35+00:00 30 ESO, Cooperem, Iniciativa, Relació Entorn|