Celebrem la jornada de convivència amb les famílies d’ESO

/, Alumne com a protagonista, Construïm coneixement, Famílies, Relació Entorn, Tutoria/Celebrem la jornada de convivència amb les famílies d’ESO

Dijous 7 de gener ha tingut lloc la Jornada de convivència dedicada a les famílies d’ESO, un dia en què, any rere any, els protagonistes i les protagonistes són les famílies que passen un matí a l’Escola.

L’alumnat de 1r d’ESO van rebre més de setanta persones, entre pares i mares, que no es van voler perdre la vivència en directe de l’itinerari d’aprenentatge “Què veig quan miro el cel”. Van dur a terme una activitat cooperativa amb els seus fills i filles i, al final, van ajudar-los a elaborar unes maquetes sobre els elements de l’univers. Entre les dedicatòries que van deixar a l’escola, llegim: “Un plaer compartir un matí de treball a l’escola amb vosaltres”.

Per la seva banda, a 2n d’ESO van desenvolupar unes xerrades que portaven el títol de “L’escola d’abans”. Les trenta famílies assistents havien preparat a casa material escolar de la seva infantesa i joventut, per compartir-lo amb l’alumnat. Van fer un mural comparatiu entre l’escola d’abans i la d’ara, i també van pensar com els agradaria que fos l’escola del futur.

A 3r d’ESO el protagonisme va ser dels avis i les àvies. Amb la intenció de passar un matí explicant-los diverses experiències sobre els seus estudis, professió, vida personal i moments històrics, els vint-i-cinc avis i àvies que van venir a l’escola van gaudir d’una experiència que els va transportar als seus anys d’escola. Després de la tertúlia en grups i d’un aperitiu, a la sala d’actes van escriure’ns dedicatòries tan emotives com “Gràcies per aquest gran matí que m’heu fet viure recordant bons moments de la meva escolaritat i joventut” o “Disfrutad de esta época de vuestras vidas, pues es una de las más bonitas”.

Per últim, l’alumnat de 4t d’ESO va assistir a les xerrades que una vintena de mares i pares dels propis alumnes de 4t van dur a terme per explicar la seva experiència professional, una activitat que forma part del pla d’acció tutorial dedicat a l’orientació acadèmica futura.

De tot plegat us en deixem imatges a continuació.