El 30 de gener és el Dia Escolar de la No Violència i la Pau i a l’escola ho celebrem realitzant un acte públic a la Fragata amb l’alumnat i el personal del centre.

Enguany, totes les Escoles Pies de Catalunya han preparat el DENIP a través de l’activitat “Pregàries tibetanes”, idea sorgida del treball de les delegades de les diferents escoles i del consell de delegades de l’EPC.

Al budisme, les banderes de pregària són teles hissades en indrets d’alta muntanya del Tibet que tenen impreses pregàries i imatges i que s’utilitzen per promoure la pau, la compassió, la força i la saviesa.

Desprès de treballar i reflexionar a partir de la figura de Martin Luther King i del seu discurs «I have a dream», cada alumne ha escrit el seu propi «I have a dream» a la seva bandera per expressar com desitgen que sigui el món pel que fa a la pau i la no violència. En acabar l’acte, s’han penjat les banderes al pati de l’escola on, arrossegades pel vent, difondran els somnis i desitjos de bona voluntat i compassió.

L’acte va comptar amb actuacions musicals a càrrec de l’alumnat de secundària, amb la lectura del manifest i amb els parlaments de David Martínez, regidor d’Educació, i Jordi Vilà, cap de l’Àrea de Participació, Presència i Comunitat d’EPC.

Aquí us deixem una mostra de la celebració.