Breakoutedu: el repte tecnològic dels alumnes de 4t d’ESO

/, Alumne com a protagonista, Construïm coneixement, Cooperem, Juguem/Breakoutedu: el repte tecnològic dels alumnes de 4t d’ESO

L’alumnat de 4t d’ESO ha realitzat recentment una activitat anomenada “Breakoutedu”. L’objectiu d’aquesta ha estat resoldre problemes i enigmes que els han proporcionat codis per anar obrint cadenats. Per aconseguir-ho, l’alumnat ha hagut de llegir codis QR, resoldre un qüestionari, buscar objectes, descobrir missatges amagats amb tinta invisible i buscar solucions a problemes d’electrònica, entre d’altres. Tota aquesta feina l’han dut a terme de forma cooperativa per tal d’aconseguir complementar la informació que anaven desxifrant.

Aquesta activitat ha estat el punt i final a un projecte de gamificació que han fet durant uns dos mesos anomenat “En Killburn i la capsa de l’estrella negra”, emmarcat dins l’assignatura optativa de Tecnologia de 4t d’ESO. En aquest projecte l’alumnat ha anat assolint punts, nous coneixements i d’altres tipus d’habilitats tot seguint el fil conductor d’una narrativa de ficció. Han realitzat tasques a l’aula (reptes), pràctiques al taller (missions especials) i tasques voluntàries (reptes ocults) de diferents tipologies com ara pòsters, exercicis i vídeos.