Aprenentatge servei: 4t demana a 6è ajuda en les fraccions

/, Construïm coneixement, Cooperem, Estil Propi, Tutoria/Aprenentatge servei: 4t demana a 6è ajuda en les fraccions

Dins el context d’un projecte d’aprenentatge servei, l’alumnat de 4t de primària va demanar ajuda als companys de 6è per tal d’aprendre què eren les fraccions. Per als més grans aquest repte els va suposar analitzar el seu procés d’aprenentatge, posar-se al lloc dels altres i dissenyar activitats per poder-ho explicar.

El procés d’activitats va ser totalment dissenyat pels alumnes de 6è: des d’activitats prèvies (què en sabem?), passant per l’aprenentatge de fraccions en grups cooperatius amb activitats manipulatives (llaminadures, pizzes i d’altres materials) i finalitzant amb la reflexió sobre el que s’havia après (avaluació).

Aquesta activitat d’aprenentatge servei ha resultat un èxit, ja que l’alumnat de 4t en va aprendre moltíssim sobre les fraccions i els de 6è van prendre consciència del seu propi procés de l’aprenentatge.