A la recerca del Sitges sostenible: sortides de 3r d’ESO

/, Entorn, Estil Propi, Relació Entorn/A la recerca del Sitges sostenible: sortides de 3r d’ESO

Dins del marc de l’itinerari d’aprenentatge que actualment està duent a terme 3r d’ESO, que porta el títol de “Com podem fer turisme sostenible a Sitges?”, dimecres 13 de març van tenir lloc simultàniament diverses sortides relacionades amb el turisme i la sostenibilitat. Els seixanta alumnes de 3r d’ESO van repartir-se en quatre grups de quinze, acompanyats per professors i tutors.

Un grup va assistir a la xerrada de Joan Tutusaus, periodista i president del Centre Excursionista de Sitges, qui va aconsellar-los sobre algunes rutes naturals pel Parc del Garraf, una alternativa al turisme de sol i platja tradicional. Aquest expert també va parlar sobre la flora i la fauna típiques de la comarca, i va remarcar la importància de l’estima pel territori a l’hora de preservar-lo.

En aquest mateix sentit, a primera hora del matí, amb un altre grup, el Valentí Mongay, president d’Slow Food Garraf, també va parlar sobre conceptes com ara la sostenibilitat i la importància de conèixer l’origen dels productes que arriben a la nostra taula: “No hi ha acte més polític que la compra d’un aliment”, va comentar. Aquest grup d’alumnes, a continuació, va fer una caminada per arribar a Can Girona, la darrera masia sitgetana dedicada a l’agricultura ecològica, amb un projecte de sostenibilitat que va ser explicat per l’Agnès Zander.

El Palau del Moro va ser un altre dels escenaris on va tenir lloc altra sortida. El Xavier Huete va fer un repàs de la cultura i de les tradicions sitgetanes, i va parlar de sostenibilitat relacionant aquest concepte amb les activitats que es duen a terme durant l’any dins d’aquest àmbit.

Per últim, un darrer grup va visitar l’Hotel Mim, un edifici sostenible i compromès amb el medi ambient, certificat amb el segell Leed Platinum concedit pel US Green Building Council.

2019-03-19T20:36:06+00:00 30 ESO, Entorn, Estil Propi, Relació Entorn|