4t d’ESO i 1r de batxillerat participen al Let’s Clean Europe!

/, 40 Batxillerat, Cooperem, Entorn, Relació Entorn/4t d’ESO i 1r de batxillerat participen al Let’s Clean Europe!

Dimecres 15 de maig, dins la Setmana europea de prevenció de residus, l’alumnat de 4t d’ESO i de 1r de batxillerat van participar en una acció conjunta per netejar les platges de Sitges, posant especial èmfasi en els espai on les màquines netejadores tenen difícil accés. L’objectiu ha estat reduir els efectes de la contaminació de les deixalles marines, un gran problema mediambiental emergent.

Els monitors i monitores del CEM, de Submon i de Biosfera Educa van explicar els procediments a seguir per fer una neteja adient i, alhora, recollir informació per tal de millorar els plans de prevenció de contaminació marina. Organitzats en equips, l’alumnat es va distribuir les tasques a dur a terme per fer la recollida.

Un cop quantificat el total de les deixalles, van classificar-les per reciclar-les (plàstic, vidre, metall i rebuig) i les van pesar: es van recollir un total de 53 kg que ja no contaminaran més el nostre entorn.

Let’s Clean Europe! és una acció comuna a tot Europa que té com a objectiu conscienciar sobre la quantitat de residus que llencem de forma incontrolada a la natura. A través d’accions de sensibilització local, es recullen residus abocats il·legalment o sense ètica als boscos, platges, marges de rius, o d’altres espais naturals comuns.

En la darrera edició, a Catalunya es van dur a terme 275 accions de neteja en espais naturals, coordinades des de diverses associacions, escoles, empreses i administracions. Enguany l’Escola Pia de Sitges no ha volgut perdre’s aquesta oportunitat per millorar el nostre planeta a partir d’una acció local com és netejar de les nostres estimades platges.