Escolapis de Mèxic visiten la nostra escola

El dia 1 d’abril vam rebre la visita de dos escolapis de Mèxic a la nostra escola que, aprofitant la seva estada a Barcelona per participar en el 65è Capítol Provincial, van voler apropar-nos la seva realitat i col·laborar amb nosaltres.

El viceprovincial Hilario Flores i Dani Velázquez, el seu assistent, van explicar algunes de les seves vivències a l’alumnat de 2n d’ESO i van fer el llançament del producte final de l’itinerari d’aprenentatge relacionat amb els moviments migratoris. En aquest cas, els alumnes hauran de preparar jocs educatius que durant l’estiu es faran arribar a les Califòrnies (Mexicali,Tijuana i Ensenada). Aquests jocs seran aprofitats per als Caliveranos (casals d’estiu) pels nens i joves que hi participin, juntament amb els voluntaris mexicans i catalans que en faran de monitors.

També van poder passar una estona amb 3r d’ESO i van donar a conèixer com funciona el projecte de les escuelitas de tareas, mostrant-los que la nostra solidaritat, materialitzada en actes com ara el Diverbocata, l’esmorzar solidari i el berenar solidari, serveix perquè els companys de Mèxic puguin comprar materials com llibres, llibretes, bolígrafs, o per pagar la llum i l’aigua de les escuelitas.

L’alumnat de 6è de primària va poder conèixer també el projectes mexicans de primera mà i, sens dubte, un dels moments més especials va tenir lloc quan Hilario Flores i Dani Velázquez van rebre un sobre ple de cartes dels alumnes de 2n de primària, en el qual hi havia moltes cartes que havien escrit als alumnes mexicans de l’Instituto Calasanz per explicar-los com és la nostra escola de Sitges. A més de les cartes, van preparar un vídeo que va ser enviat via e-mail i que va tenir una resposta immediata: des de Mèxic van enviar-nos un àudio per agrair les cartes i el vídeo, que va ser escoltat per tot l’alumnat.