A more sustainable world for 2030: Leading Education new goals

/, Alumne com a protagonista, Construïm coneixement/A more sustainable world for 2030: Leading Education new goals

During this term, our sixth grade pupils have started with the Second International Robotics Project. They are working on United Nations Global Goals using different materials and all the knowledge they acquired during this year. The kids have been searching, analyzing and thinking possible solutions to help to solve the problems to achieve these goals in pursuit of making a more sustainable world for 2030. Our internacional partner for this exchange is Global Edu Works, from South Korea. We continue leading Innovation, we continue leading Education.

Text en català:

Durant aquest trimestre els nostres alumnes de sisè han començat el Segon Projecte Internacional en Robòtica. Estan treballant sobre els Objectius Globals que han redactat les Nacions Unides. Utilitzant diversos materials i els seus coneixements en programació adquirits al llarg del curs, els alumnes han estat investigant, analitzant i treballant en possibles solucions per als reptes actuals en relació amb els objectius proposats per aconseguir un món més sostenible cap al 2030. Aquest trimestre comptem amb la participació dels Global Edu Works, un grup d’estudiants de Corea del Sud amb qui realitzen l’intercanvi de projectes i creacions.