/, 01 Pastoral, lleure i voluntariat, Alumne com a protagonista, Entorn, Relació Entorn/650 alumnes d’Escola Pia de Catalunya caminen per la pau en un recorregut que uneix Vilanova i Sitges

Més de 650 alumnes de 4t d’ESO i professors acompanyants de quinze escoles d’Escola Pia de Catalunya van celebrar dimarts 27 de novembre la tradicional Caminada per la Pau, un acte vinculat a la pau i que coincideix amb la diada de Sant Josep de Calassanç, patró de l’Escola Pia i dels docents. El lema d’aquesta edició ha estat Dos mons en un mar, i va convidar a la reflexió sobre la situació dels refugiats.

Enguany les escoles organitzadores d’aquest esdeveniment han estat l’Escola Pia de Sitges i l’Escola Pia de Vilanova. L’alumnat de 4t d’ESO de les respectives escoles es van implicar en la preparació, la rebuda i l’atenció a la resta de companys de les altres escoles al llarg del matí. D’altra banda, també ha dissenyat les diverses proves que s’han fet al llarg del recorregut, que tenien com a fil conductor el viatge dels refugiats a la recerca d’un futur millor.

El recorregut d’aquesta Caminada per la Pau començava a l’Espai Far de Vilanova i acabava al parc de Terramar, tot vorejant la costa. Un cop els grups van arribar al final de la caminada, al parc de Terramar, va tenir lloc l’acte final, que va consistir en la lectura del Manifest en solidaritat amb els refugiats. Posteriorment es va celebrar un dinar conjunt de tots els participants amenitzat per un DJ sitgetà local.

Us deixem a continuació un extracte del Manifest final que va llegir ahir la nostra alumna de 4t d’ESO, Carla Aznar:

MANIFEST DE LA CAMINADA PER LA PAU 2018

DOS MONS EN UN MAR!

Imagina estar tu en la situació d’ells: amb tots els canvis que experimentem dins nostre, amb totes les preguntes sense resposta, amb tots els sentiments indefinits, amb la ment a mig crear… Imagina que tota la vida que tens per davant depengui de la supervivència en creuar un mar… Imagina sentir la fredor d’aquest mar recorrent tot el teu cos i notar com, a poc a poc, el teu cor es va gelant fins arribar a morir.

No som conscients de tots els adolescents com nosaltres que pel camí perden la vida, ja sigui literalment o psicològicament. Pensa com et deu quedar el cos després d’haver viscut una cosa tan terrible com aquesta a la nostra edat. Pensa que deu ser sentir els crits de desesperació, trobar-te amb la mort cara a cara, sentir-te insignificant en les grans onades del mar. Un mar tan diferent al que tu i jo tenim al costat, però que a la vegada és el mateix: Dos mons en un mar!

Reunim-nos tots i tornem-los la vida. La vida que tenim tu i jo, la que ells tenien i la que es mereixen. No hem de girar el cap. No hem de fer veure que no els sentim: perquè ells cada cop són menys veus i nosaltres més ignorants.

Hem de fer un canvi i fer veure que el que està passant és real i existeix; perquè potser ho hem normalitzat tant que ja no prenem plena consciència del que succeeix.

Els hem d’escoltar. Fer que tothom se n’assabenti. I ajudar que alcin les seves veus i puguin dir: “Aquí estem, aquí hem estat i aquí seguirem”.

L’ESCOLA I TÚ

desembre 2018
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« nov.