4t d’ESO presenta els productes finals de l’itinerari de servei comunitari

/, Alumne com a protagonista, Cooperem, DIES, Entorn, Relació Entorn/4t d’ESO presenta els productes finals de l’itinerari de servei comunitari

La passada setmana l’alumnat de 4t d’ESO va presentar els seus productes finals en residència Les Magnòlies, el centre de dia L’Aplec i la residència Hospital de Sant Joan Baptista.

En total han estat dissenyats i elaborats setze jocs i plafons. La seva creativitat ha permès donar als tres centres jocs de preguntes sobre el municipi, una caixa amb diversos materials per treballar el tacte, jocs de memòria amb imatges de Sitges, un plafó amb dibuixos que expressen accions a fer per a persones amb dificultats en la parla i instruccions per a fer classes de tai-txi, entre molts d’altres.

L’acollida ha estat molt positiva: «Els avis vinculen molts dels jocs a vivències personals, així se senten, d’una banda, protagonistes, i també poden compartir amb els companys els seus records», comenten Toñi Vázquez i Ana Cervera, animadora sociocultural i terapeuta ocupacional, respectivament, de Las Magnolias. Sandra Lefler, psicòloga i coordinadora de l’Àrea Social de la Residència Hospital Sant Joan Baptista, afirma que «els agrada molt estar amb nois i noies joves, i amb aquests jocs es nota que els alumnes hi han posat moltíssima il·lusió, són jocs útils que de ben segur utilitzarem a partir d’ara».

Per la seva banda, els alumnes de 4t d’ESO posen de manifest la importància d’un itinerari d’aprenentatge que incideix directament en el seu entorn i que es posa al servei de la comunitat: «Ens hem sentit molt útils i hem après molt sobre una altra etapa de la vida», comenta Laia Paco. «La nostra presència els fa feliços, s’han sentit contents en veure que la joventut es preocupa per ells i orgullosos dels productes que els hem portat», afirma Mario Durán.