/, Alumne com a protagonista, Construïm coneixement, Entorn, Relació Entorn/4t d’ESO culmina el seu nou itinerari amb una exposició efímera a la biblioteca Santiago Rusiñol

Divendres 7 de juny ha estat el dia en què l’alumnat de 4t d’ESO ha exposat els productes finals de l’itinerari d’aprenentatge “Una imatge val més que mil paraules?” a la biblioteca Santiago Rusiñol. Els productes finals han estat uns plafons que contenien la imatge artística a partir de la qual han treballat diversos àmbits de la societat, una reinterpretació de la mateixa imatge, a més d’infografies, conclusions i codis QR.

La inauguració de l’exposició ha comptat amb la presència de tot l’alumnat de 4t d’ESO i també amb Rosa Tubau, regidora de Cultura, Montse Curtiada, tècnica dels Museus de Sitges, a més del director de l’escola, Ramon Beringues, professorat i famílies dels alumnes. “Volem agrair que hagueu pogut treballar a partir del gran patrimoni dels nostres avantpassats, estem contents que la cultura hagi estat l’eix d’un itinerari d’aprenentatge”, ha afirmat la regidora Rosa Tubau.

L’itinerari “Una imatge val més que mil paraules” ha donat l’oportunitat a l’alumnat de conèixer el patrimoni sitgetà amb més profunditat. Els alumnes van fer visites guiades especialitzades sobre les obres escollides del Museu Cau Ferrat i del Museu Maricel. A partir de diversos quadres, com ara “Ball Moulin de la Galette”, de Ramon Casas, “La cursa de braus”, de Pablo Picasso, i “Platja de Sitges”, de Joan Batlle i Amel, entre moltes d’altres, els alumnes han reinterpretat aquestes obres des d’un punt de vista artístic, científic i social.

Els quadres seleccionats han permès buscar informació i aprofundir en temàtiques com les addiccions, el rol de la dona, el poder de decisió, el territori i el paisatge, el maltractament animal, la revolució tecnològica, l’ofici de periodista, l’oci i la multiculturalitat.

Aquesta exposició, que romandrà oberta al públic durant tot el dia de divendres 7 de juny, és la culminació del darrer itinerari d’aprenentatge que s’emmarca en el projecte SUMMEM de l’Escola Pia de Catalunya. Ha estat possible gràcies a la col·laboració entre l’Escola Pia de Sitges, el Consorci del Patrimoni de Sitges i la regidoria de Cultura, Tradicions i Festes.